Share |

Om DiGiButik

DiGiButik - de kreatives egen butik
Musikken på denne Internettjeneste er stillet til rådighed med tilladelse fra NCB og KODA


DiGiButikken er sidste skud på stammen af services fra DiGiDi til de danske kreative brancher.
Se hvordan du får din egen butik og hvad det koster

Hvis du skulle finde fejl, eller andre ting du mener bør rettes eller forbedres, er du mere end velkommen til at kontakte DiGiDi på digibutik@digidi.dk

HJÆLP til at hente musik du har købt finder du her
Partnerlogin for salgsstatistik
Giv musik som gave
Du kan vælge at give musikken som gave. Vælg først hvilken musik du vil købe, ved at klikke på 'Læg i Kurv'
Når du har valgt 'Gå til kasse' skal du markere, at du vil give musikken som gave. Derefter kan du udfylde hvem der skal have musikken, og hvornår vedkommende skal have den.

Hvad koster en DigiButik?

200kr + moms
for at opretten en ny butik
40kr + moms
for at lægge et nyt produkt til salg

Hvis du allerede har solgt prdukter igennem DiGiDi, og har penge på kontoen, skal du ikke betale noget.

Læs mere

DiGiButik.dk ejes 100% af andelsselskabet DiGiDi a.m.b.a.
'DiGiDi - Digital Distribution' er 100% ejet af andelshaverne.
Hver andelshaver har 1 andel og 1 stemme. Alle kan blive andelshavere.
En andel koster 1.000kr.
Andelsselskaber er pr. definition Non Profit selskaber.

DiGiDi blev grundlagt i Danmark 1. maj 2003 (en ledig kampdag), og har i dag mere end 2.400 medejere. (nov 2012) (Se www.digidi.dk).

DiGiDi er opstået som en reaktion på, at kun meget lidt af den omsætning der bliver genereret i de kreative brancher, udbetales til de kreative mennesker der står bag produkterne. Det meste går til produktion, distribution og administration.

Internettet fremstod som en trussel imod musikbranchen. Det er dog DiGiDi's klare opfattelse, at Internettet netop kan være den afgørende faktor for et nyt blomstrende kulturliv.

Internettet giver de kreative mulighed for at kommunikere og handle direkte med forbrugerne.

Samtidig giver Internettet mulighed for at udvikle nye og spændende produkter.
Ingen rigtige musikbutikker på Internettet
De fleste online butikbutikker der findes på internettet i dag, sælger i virkeligheden slet ikke musik, men derimod telefoni, mobiltelefoner eller iPods.
For disse Internetbutikker er musikken blot en nødvendig 'feature' for at kunne sælge det egentlige produkt.
Hvad er f.eks. en iPod uden musik eller en bredbåndsforbindelse, uden indhold på Internettet?
Derfor ser man oftest, at musikken og kunstnerne i disse butikker, er præsenteret på en overfladisk og uinteressant måde. Som regl blot ved et navn, et lille cover, og en titel.

Det har derfor fra starten været målet, at DiDiGi's egen butik skulle fokusere på de egentlige produkter, nemlig musikken.
 
DigiButikken giver nye muligheder for kreativitet
I DiGiDi butikken kan man ikke blot sælge MP3-filer, som jo alt andet lige kan hentes gratis (men ulovligt) mange steder på Internettet.

DiGiDi's butik er udviklet, så man kan kombinere forskellige digitale produkter, og også tilbyde mange forskellige formater.
F.eks. vil du, når du køber musik i DiGiButikken blive tilbudt at downloade musikfilerne både i MP3 og i fuldfed CD format.
Køber du en lydbog, kan den hentes, både som en Appel Audiobook fil (m4b), specielt velegnet til aflytning i iTunes og på iPods og som i ZIP fil med filer i MP3 format.

Du bliver også tilbudt pdf-filer, og rent teknisk er der ingen grænser for, hvad der kan lægges til salg i DiGButikken.

Man kan f.eks. kombinere en billet til en koncert, med en videooptagelse af koncerten og 3 numre fra det nyeste album.
Det er helt op til den enkelte, hvad der skal sælges og ikke mindst hvad det skal koste.

Samtidig gives der mulighed for at præsentere hver enkelt kunstner, hvert enkelt album, og hver enkel sang eller produkt med masser af tekster, billeder, videoer, links og relevant baggrundsinformation

Det kan være at Internettet truer branchen, men ikke de kreative... tvært imod.
DiGiDi's vision og formål er, at skabe et globalt fællesejet digitalt distributionsnetværk, hvor igennem de kreative brancher kan sælge deres produkter direkte til forbrugerne uden unødvendige og fordyrende mellemled.
Læs DiGiDi's vedtægter her

 



 

Digital musik distribution til hele verden
Formålet med DiGiDi er derfor, at sikre medejerne adgang til den optimale
distribution af deres værker.
Det kan f.eks. være musik, film, fotos eller bøger.

DiGiDi har frem til 2008 koncentreret indsatsen om salg og distribution af musik.

Andelshaverne har indleveret mere end 100.000 musiknumre til DiGiDi igennem årene.
Igennem DiGiDi er musikken nu til salg som download-musik på musikportaler over hele verden. (Bl.a. iTunes i 22 lande, NOKIA, og 24/7-music-shop netværket, der omfatter bl.a. TDC PLAY)

I januar 2009 åbnede DiGiDi egen billetbutik på www.mobilbillet.dk og sælger bl.a. billetter for VIG-festivallen.

DiGiDi sælger for mere end 3 mio. kr. musik og billetter om året i egne butikker og via Internetportaler over det meste af verden.

Der udbetales mere end 92% af omsætningen til andelshaverne - resten går til drift af uploadcenter, nyudvikling og administration.

Ønsker du også din musik eller dine billetter til salg på Internettet, så læs mere på www.digidi.dk
 
DiGiDi - Digital Distribution a..m.b.a. CVR 27628389 www.digidi.dk Gl. Kongevej 11. 4., 1610 Kbh K info@digidi.dk